27 Tem 2008

BALKON SEFASI; SARIMSAKLI EKMEK, SEMİZOTU SALATASI VEEE KARIŞIK PİZZAAAA!!!




Dün hava her ne kadar bir tuhaf olsa da yine de balkondan içeriye girmedik. Hiçbir şey yapmadan öylece oturayım derken eşimin pizza çağrıları sonunda beni harekete geçirdi ve kaç aydır ona söz verdiğim pizzasını nihayetinde yedi.Pizzanın hamurundan küçük bir parçamız arttı, ondan da sarımsaklı ekmek deneyelim dedik. fena da olmadı aslında:) ve tabii ki biricik semizotu salatam. semizotu vazgeçilmezlerimden biri oldu bu sene.
PİZZA HAMURU:
1 su bardağı süt
1 su bardağı ılık su
yarım su bardağı sıvı yağ
1 paket yaşmaya
2 yemek kaşığı şeker
1 yemek kaşığı tuz
aldığı kadar un

SOSU İÇİN:
1,5 yemek kaşığı salça
1-1,5 çay bardağı su (koyu bir kıvam olmalı)
sarımsak ve kekik
Bütün malzemeler karıştırılır ve hamur 2-3 saat mayalanmaya bırakılır. Salçalı sos için salça, sarımsak ve kekik birbirine yedirilir. Hamur tepsiye yayıldıktan sonra sosu sürülür ve üzerine malzemeleri eklenir. Ben pizza yaparken üst malzemesine evde olanlardan koyuyorum. Sosu da eğer vaktim varsa 1-2 dakika ocakta pişirdikten sonra sürüyorum.

Sarımsaklı ekmeği de fırına vermeden önce pizzanın artan sosundan sürdük ve üzerine bütün sarımsak batırdık. Üzerindeki saç örgüsü tatliş kardeşimin eseridir::)) Salata için de anneciğimin ellerine sağlık diyebilirim.

3 yorum:

uurCaN dedi ki...

Baharcığım,Ben Nermin Teyzen.
Çok Marifetlisin Hepsi Çok Güzel Görünüyor...
Özellikle Semizotu Salatası ve Peri Pastasına Bayıldım...

KoLay Gelsin..
Tam Kaan'a Göre :D

ece dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
ece dedi ki...

Ablacığım;senin mutfakta çok iyi olduğunu biliyordum ama bu kadar harika olduğu farketmemiştim. Tarifler çok güzel gözüküyor her şey harika !!Ellerine sağlık.. Tarifleri yapabilir miyim acaba diye düşünüyorum deneyebilirim qaliba veya anneciğime yaptırabilirim :)