27 Nis 2009

UN HELVASI

Biliyorum çok ihmal ettim bloğumu, ama inanın bu ara işlerimin yoğunlıuğu beni aldı götürdü yorgunluk diyarlarına. Etkinliğimizin bitimine de çok az bir süre kaldı ve onunla ilgili işler de oldukça zaman aldı. Bu arada etkinliğimizle ilgili çok sorulan birkaç soru var, onları da bugün yarın burada muhakkak cevaplayacağım. Gerçi soru soran bütün arkadaşlara yorum bırakarak cevap vermeye çalıştım, ama bir kez de buradan gerekli açıklamaları yapacağım. Şimdi benim birkaç işim daha var :) ben onları halletmeye dururken siz de nefis ve benim için vazgeçilmez un helvasının tadına bakın:) Bu sefer un helvasının balını tamamen süt ile yaptım, sanki daha nefis oldu.
UN HELVASI:
200 gr tereyağ
2,5 su bardağı un
Şerbeti için:
2 su bardağı şeker
2 su bardağı süt
Önce tereyağı yakmadan güzelce eritip, unu ekliyoruz ve rengi dönene kadar sürekli karıştırarak kavuruyoruz. Bu arada bir yandan şerbeti de hazırlıyoruz.Tadı ve kokusu kavrulmuş un haline gelince kaynamış şerbeti döküyoruz üzerine ve karıştırıyoruz. Şerbetini iyice çekmesi için kısık ateşte birkaç dakika bekletip, daha sonra ılıyınca istediğimiz şekli veriyoruz. Ben küçüklüğümden kalan bir gözlem sonucu unun kıvamına gelip gelmediğini az az tabağa alıp, üzerine birkaç damla şerbet dökerek ve tadına bakarak anlıyorum.

17 yorum:

Serap'la turuncu lezzetler dedi ki...

bende çok severim nefis görünüyor canım ellerine sağlık...iyi haftalar sevgiler

pembetatlar.blogspot.com dedi ki...

Kimsenin hayır diyemiyeceği vazgeçilmez bir lezzet....
sunum harika canım ellerine sağlık:))

NİLBUTİK PASTA dedi ki...

pazar kahvaltılarının vazgeçilmezidir.ellerine sağlık.
güzel bir hafta geçirmen dileğiyle sevgilerimi bırakıyorum

neslihan erzincan özgür dedi ki...

ellerine sağlık canım.çok severim un helvasını.afiyet olsun.sevgilerimle...

zerrin - misss dedi ki...

Sevgili bahar, benim ayılaa bayıla yediğim bir lezzetdir un helvası. Yapmaya cesaret edemem, yaparsam bir tencereyi bitirebilirim.

un helvası yapmak cesaret işi bana göre kısaca :)

ellerine sağlık. sunumda pek hoş.

sıcacık sevgiler.

Unknown dedi ki...

Canımmm benim ellerine sağlık harika olmuş.Mutlu haftalar,kocaman
sevgiler...

LEMAN dedi ki...

ELLERINE SAGLIK ÇOKTA GUUZEL ŞEKILLERI

Zehra Gürgen dedi ki...

Bahar'cım ellerine sağlık.Çok severim yemesini un helvasını :
ahh biri yapsada yesemmm..

sevgiler

Ferkay dedi ki...

Bahar cım mailin gelmemiş tekrar atarmısın
Sevgiler..

ipek dedi ki...

Hımm bayılırım un helvasına. Çok lezzetli görünüyor. Ellerine sağlık.

Yıldız dedi ki...

Hımmm
nefis görünüyor canım ellerine sağlık ...
Her zaman kandillerde değil ara sırada yapmak gerekiyor :)

Sevgiler kocaman İzmir'den .....

hdidem95 dedi ki...

baharımm ne severim çook güzel olmuş ellerine sağlık canım sevgiler

şeker pasta dedi ki...

Baharcım mailin ulaşmadı bana tekrar pasta@sekerpasta.com adresine atarmısın...

Adsız dedi ki...

baharcığım helva nefis görünüyor ellerine sağlık,ayrıca da bilgiler doğru,

hdidem95 dedi ki...

baharcım naptın etkinliği merak ediyorum öptümm

Unknown dedi ki...

çok güzel görünüyor.bende sütle yaparım daha yumuşak oluyor.
ellerinize sağlık

Adsız dedi ki...

Teşekkürker
Film izle